СВЕТОТ СЕ ВРТИ КОН ЕЛЕКТРИЧНИТЕ АВТОМОБИЛИ – кинеските производители забрзано ги освојуваат пазарите

Интересот за електрични возила, но и воопшто за новите енергетски возила во светот се зголемува, притоа автомобилите од новите генерации произведени во Кина се повеќе ги освојуваат пазарите, и се наметнуваат како водечки брендови. Податоците кои ги објавуваат кинеските медиуми покажуваат дека само оваа година има значителен раст на производството и побарувачкта на електрични возила од Кина.

Извозот на нови енергетски возила (NEVs) од Кина има здрав раст од почетокот на оваа година, пишуваат кинеските медиуми и додаваат дека моментумот на раст продолжува.

–  Извозот на NEVs возила на земјата се зголеми за 1,3 пати на годишно ниво на 202.000 единици во првата половина од оваа година. Ова опфаќа 16,6 отсто од нејзиниот вкупен извоз на автомобили, според статистичките податоци објавени од Кинеската асоцијација на производители на автомобили (CAAM). Во јули, Кина извезе 54.000 NEVs, со што забележа раст од 37,6 отсто на годишно ниво – пишува „People`s Dail Online“.

Заменик – главен инженер во CAAM, Ксу Хаидонг, вели дека извозот на NEVs од страна на претпријатијата и заедничките вложувања финансирани од странство во Кина изнесува околу две третини од вкупниот извоз на NEVs во земјата.

Кинеските медиуми повикувајќи се на официјалните податоци посочуваат оти само во првите шест месеци од 2022 година, Шангајската гигафабрика на Тесла извезла речиси 100.000 NEVs, што е двојно повеќе од извозот во истиот период минатата година.

Компанијата „Тесла Кина“ ги извезува своите висококвалитетни NEVs во развиените региони и земји како Европа, Австралија, Јапонија и Сингапур, и покрај двојниот притисок од пандемијата со Ковид – 19 и тековната глобална криза во синџирот на снабдување, изјави извршниот директор.

Во меѓувреме, кинеските автомобилски марки ја забрзаа својата глобална експанзија. Податоците од Кинеската асоцијација за патнички автомобили (CPCA) покажаа дека водечкиот кинески производител BYD извезол 2.177 патнички автомобили NEVs во јуни оваа година.

Во август, BYD и Great Wall Motors (GWM), уште еден водечки производител на електрични возила во Кина, го најавија својот настап на европскиот пазар со NEVs возилата.

–  Извозот во Западна Европа достигна 34 отсто од вкупниот кинески извоз на патнички автомобили NEVs во првата половина од оваа година. Во истиот период, Белгија беше најголемиот увозник на кинеските NEVs – рече Куи Донгшу, генерален секретар на CPCA.

Кинеските производители на автомобили ги прошируваат своите отпечатоци на прекуокеанскиот пазар. GWM ги претстави своите електрични возила Ora на тајландскиот пазар. Компанијата, исто така, ќе ги лансира своите електрични возила Ora во Велика Британија, Австралија, Јужна Африка и Малезија во иднина.

Од август, чисто електричните автобуси и такси возила на BYD се извезени во повеќе од 70 земји и региони. BYD планира дополнително да ги истражува пазарите на Блискиот Исток, Африка, Европа и регионот на Азија Пацифик оваа година.

NEV станаа врвен момент за извезените возила во Кина во последниве години. Минатата година Кина извезла 310.000 NEVs, што е за околу 304,6 отсто повеќе од претходната година.

Се повеќе земји се наочуваат кон зголемена употреба на електрични возила

Ксу рече дека високата стапка на раст на извозот на вакви возиле од Кина е резултат на  долгогодишните напори направени од домашниот сектор. Во текот на изминатата деценија, Кина воведе политики за поддршка за да го промовира развојот на својата индустрија. Кинеските производители на автомобили во меѓувреме се стремат да ги подобрат сеопфатните предности на секторот, успевајќи да одговорат на разновидна побарувачка на пазарот од целиот свет.

По повеќе од 20 години напори, BYD ги совлада основните технологии во компонентите како што се мотори, електрични батерии и чипови во однос на патничките автомобили NEVs, а сето тоа акумулира богато искуство, според извршен директор на компанијата.

Извршниот директор додаде дека BYD опслужил над 2,1 милиони сопственици на патнички возила NEVs, и дека истите биле добро прифатени на пазарот, што и овозможило на компанијата да продолжи да чекори напред во истражувањето на прекуокеанските пазари.

Кинеските медиуми напоменуваат дека токму производствени способности на Кина, заедно со ефикасните и економични системи за производство, гарантираат квалитетно производство и ги нагласуваат предностите на земјата како производител со ниска цена на глобалниот пазар.

–  Додека производствените капацитети на производителите на автомобили во Европа, САД и Јапонија се намалени поради недостиг на чипови и батерии, кинеските производители на автомобили ефективно се справија со недостигот на чипови, додека известуваа за силен раст на нивните домашни NEVs – рече Куи.

Дополнително, значителната побарувачка за NEVs ширум светот создаде широки перспективи за напредокот на кинескиот извоз. Куи објасни дека префрлањето кон овој тип на автомобили од класичните кои се напојувани со фосилни горива, придонесува и големиот пораст на цените на нафтата, привлече поголем број потенцијални купувачи на автомобили во многу земји.

Во последниве години, повеќе европски земји промовираа поширока употреба на NEVs со воведување повластени политики како што се дополнителни субвенции за купување и пониски увозни давачки, што отвори прозорец на можности за извозот на вакви автомобили од Кина. Кина формираше релативно комплетен индустриски синџир и се очекува нејзиниот извоз да продолжи брз раст во наредните години, пишуваат медиумите повикувајќи се на изјава на Куи.

–  За да им помогнеме на кинеските NEVs да станат глобални, кинеските производители на автомобили треба дополнително да ја подобрат конкурентноста на нивните автомобилски производи, да ги зголемат трошоците за истражување и развој и да ги подобрат своите независни иновативни способности – додаде Ксу.

Ксу, исто така, спомена дека кинеските производители на автомобили треба дополнително да се приспособат на условите на локалниот пазар и да ги разберат локалните култури и барањата на потрошувачите во различни земји и региони.

Зошто кинеските електрични автомобили се толку популарни во Израел?

Ванг Жуолун, новинар од „Ксинхуа“ во своја анализа посочува дека електричниот автомобил Geometry C произведен од кинескиот производител на автомобили Geely Auto Group стана најпродаваниот модел на возило во Израел во август, што е првпат електричен автомобил (EV) да ја предводи месечната листа на сите модели на возила што се продаваат во земјата, според бројките што неодамна ги објави Здружението на израелски увозници на возила (I-via).

Како што се потенцира во анализата, овој резултат не е за изненадување бидејќи автомобилот има луксузен изглед, разумни цени и ниска потрошувачка на енергија. Притоа Geometry C постигна речиси 22 отсто пазарен удел на израелскиот пазар за електрични возила во првата половина на 2022 година, а исто така беше номиниран од Auto, најголемиот израелски магазин за автомобили, како победник во „Најдобро купување на годината“ категорија.

–  Автомобилот може да помине до 460 километри со едно полнење, што е еднакво на должината на Израел, најдолго од кое било електрично возило во земјата – објави Jerusalem Post кога кинескиот EV модел требаше да влезе во Израел во јули 2021 година.

Вкупно 10.460 нови електрични возила, наводно, биле испорачани на клиентите во Израел до крајот на јули, 70 отсто повеќе од истиот период од претходната година, меѓу кои најпродавани сè уште биле Geometry C.

Импресивните перформанси на моделот се олицетворение на силниот моментум на најмалку 10 кинески марки за електрични возила на израелскиот пазар, вклучувајќи ги Hongqi, BYD, Weilai, Skyworth и Great Wall.

Како релативно мала територија со густо население, се верува дека Израел има значителен потенцијал за прифаќање на електрични возила.

Израел има свои „извори на природен гас, релативно ниски цени на електричната енергија и високи цени на горивото што може да го поттикнат пазарот да ги прифати автомобилите базирани на електрична енергија произведена од природен гас“, рече израелскиот економски аналитичар Михал Ројт-Гелбарт, истакнувајќи дека цените на батериите за овие возила опадна за 70 проценти во земјата во последните седум години.

Израел е исто така познат како земја која има тенденција да прифаќа технологија и иновации, што би можело да помогне во транзицијата кон електричен транспорт, додаде Реут-Гелбарт, кој исто така е поранешен функционер во буџетскиот оддел на израелското Министерство за финансии.

Интересот за електричните автомобили се зголеми во Израел откако Тесла влезе на неговиот пазар во февруари 2021 година. Другите модели на електрични возила, особено оние направени од кинеските производители на автомобили направуваат голем напредок.

Како што нагласуваат медиумите, во 2019 година, во Израел имаше само 12 модели на електрични возила, додека сега бројот на опции за израелските потрошувачи е двојно зголемен со различни брендови и цени.

Како и многу други, израелската влада спроведе политики за да ја охрабри јавноста да користи електрични возила, надевајќи се дека ќе ги намали трошоците и значително ќе ги намали емисиите.

Во октомври 2021 година, поранешниот премиер Нафтали Бенет објави дека Израел поставил цел за нето нула емисии до 2050 година. Планот изготвен од израелското Министерство за енергетика ветува дека од 2030 година Израел целосно ќе го забрани увозот на возила на бензин и дизел, а увозот на автомобили ќе биде ограничен само на возила на електричен или природен гас.

Томе Хадар, автомобилски уредник на Calcalist, најголемиот израелски финансиски весник, изјави за Ксинхуа дека оданочувањето објаснува и зошто електричните возила имаат огромен потенцијал во Израел.

–  Во моментов на израелскиот пазар, купувачите на електрични автомобили уживаат данок за купување од 10 отсто, што е многу пониско од данокот за обичните автомобили на гас кој достигнува и до 83 отсто – рече тој.

„Кина останува водечки глобален играч во индустријата за батерии“, се вели во извештајот објавен од Институтот за национални безбедносни студии на Израел, истакнувајќи дека кинеските „пробивни технологии за брзо полнење и подобрена енергетска густина можат многу да придонесат“ за индустријата. „Денес над 76 отсто од глобалното производство потекнува од Кина, и досега Западот не е во состојба да го затвори јазот“, се додава во извештајот.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Show Buttons
Hide Buttons