ДИЗЕЛОТ ПОСКАПЕ ЗА 15 ОТСТО ЗА ЕДЕН МЕСЕЦ: Европа е сè поранлива поради кризата во Црвеното Море, не се гледа крајот 

Порастот на глобалните цени на дизелот до речиси тримесечен максимум поради нарушувања на транспортот се заканува да ја „тестира отпорноста“ на економијата на ЕУ, објави во средата „Фајненшл тајмс“. Зголемените цени ја одразуваат загриженоста на трговците дека турбуленциите околу кризата во Црвеното Море ќе ги зголемат трошоците за гориво за потрошувачите и ќе го нарушат виталното снабдување од Азија во ЕУ, еден од најголемите светски увозници на рафинирани нафтени деривати.

Фјучерсите на горивото, глобален репер за цените на дизелот, се зголемија за 15 отсто за нешто повеќе од еден месец до 845 долари за метрички тон, објави ФТ, цитирајќи податоци од тргувањето. Откако западните санкции за руската сурова и рафинирани производи стапија на сила во 2022 година, ЕУ во голема мера се потпира на увозот од Азија и САД.

Меѓутоа, со оглед на тоа што многу танкери сега ја избегнуваат рутата на Црвеното Море, испораката на дизел во ЕУ од Азија стана поскапа бидејќи цените на товарот и осигурувањето се зголемија, а бродовите прават подолги патувања околу африканскиот Кејп на Добрата надеж. Во меѓувреме, одржувањето на рафинеријата во САД дополнително ќе ги намали залихите преку Атлантикот и ќе ги зголеми фјучерсите и цените на мало, предупредуваат експертите.

– Ова ќе ја остави Европа повеќе да се потпира на барели источно од Суец, и затоа нарушувањата во транспортот во Црвеното Море ќе имаат огромен ефект – изјави Наталија Лосада, аналитичар на нафтени деривати во „Енергетски аспекти“, пишува РТ.

Имено, земјите од ЕУ најмногу „трчаат“ на дизел кој се користи во товарниот транспорт и воздухопловството, но и за затоплување на домовите. Остриот пораст на цените ќе го зголеми притисокот врз веќе зафатените економии на блокот, кои се потпираа на увозот на руски дизел додека не беше забранет.

Идејата за поскап дизел сигурно ги влошува економските предизвици, придонесувајќи за растечката криза на трошоците за живот, рече Џејмс Ноел-Бесвик, аналитичар во Sparta Commodities.

Пред избувнувањето на војната во Газа, Блискиот Исток сочинуваше околу 60 отсто од вкупните залихи на дизел во ЕУ, кои сега паднаа на околу една третина, се вели во соопштението, цитирајќи ги податоците на S&P Global Commodity Insights.

Патем, кризата во Црвеното Море се совпадна со падот на залихите на дизел во складиштето Амстердам-Ротердам-Антверпен (АРА), што ја направи Европа уште поизложена на прекини во снабдувањето, се наведува понатаму во соопштението.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Show Buttons
Hide Buttons