Рафинериите во моментов заработуваат пет пати повеќе за бензин и осум пати за нафта во однос на 2021
Рафинериите за нафта моментално заработуваат речиси пет пати повеќе од производството на бензин и осум пати повеќе од производството на дизел отколку пред една година поради недостаток на капацитеи по суспензијата на рафинирањето во руските фабрики, покажуваат податоците.
Пред војната во Украина, голем дел од бензинот и дизелот што ги трошеше Европа се произведуваше во руските рафинерии и се увезуваа со танкери. Иако испораките не се целосно прекинати, денес од Русија пристигнуваат многу помали количини на гориво бидејќи клиентите ги избегнуваа уште пред да бидат воведени санкциите кон Русија поради инвазијата на Украина.
Залихите на гориво, од друга страна, беа ниски пред инвазијата, а капацитетот за рафинирање веќе беше недоволен. Секторот не беше премногу профитабилен во последните години и привлече малку инвестиции. Затоа немаше доволно резервни капацитети за да се надоместат изгубените руски деривати, објаснува Би-Би-Си.
Намалените залихи од Русија донесоа нови работни места во секторот, кој работи со полн капацитет, а недостатокот на капацитет, заедно со високите цени на суровата нафта, резултираше со рекордно високи цени на горивата.
Бидејќи капацитетот за рафинирање е недоволен, рафинериските маржи, разликата помеѓу трошоците за набавка на нафта и приходите од продажба на деривати, значително се зголемија.
Тоа пак значи силен раст на профитот на рафинеријата. „Рафинериите во моментов се полнат со пари“, изјави за Би-Би-Си Нил Крозби, висок аналитичар во OilX.
Бројките од компанијата за податоци Refinitiv потврдуваат дека бизнисот со преработка на нафта денес е многу попрофитабилен отколку пред 12 месеци. На 8 јуни минатата година, рафинериите заработија 9,26 долари за барел за производство на бензин и 6,84 долари за барел за производство на дизел.
Во средата заработиле 43,11 долари на бензин, речиси пет пати повеќе од лани, а на дизел 51,13 долари, речиси осум пати повеќе.